← متون کوچک - کوچک قدرتمند استشمارش مع برای اتمام #thesis →
انتخاب تصاویر برای نمایش اسلایدها
ارسال شده در 18 فوریه 2019توسط پت تامسون
erik-witsoe-647316-unsplash
بیشتر ما باید در بعضی مقاطع نمایش اسلاید شویم - برای تدریس شاید یا برای کنفرانس. همه ما می دانیم که تمرین اسلایدهای وحشتناک زیادی وجود دارد و ما نمی خواهیم که این ما باشند.
اما آنجا به شما کمک می کند - شما می توانید به راحتی توصیهای خوبی در مورد نحوه ساخت اسلایدهای موثر بیابید - نه کلمات خیلی زیاد ، نه قلم های ریز ، تماشای کنتراست رنگ و غیره - و من قصد ندارم هیچ یک از موارد را در اینجا تکرار کنم.
در عوض ، من می خواهم در مورد تصاویر صحبت کنم. نه، من قصد ندارم به شما بگویم که چگونه برای پیدا کردن تصاویر خوب - من استفاده می Unsplash اما از دیگر گزینه های تصویر رایگان در خارج وجود دارد وجود دارد.
بنابراین اگر نمی خواهم در مورد ترکیب اسلاید صحبت کنم یا از کجا می توانم تصاویر را تهیه کنم ، این پست چیست؟ خوب. فقط کمی فکر کردن در مورد چگونگی انتخاب تصاویری که می توانید در اسلایدهای خود انتخاب کنید ، اندکی است .
بسیاری از مردم فکر می کنند که تصاویر فقط تصاویر هستند و کلماتی هستند که حساب می شوند. یا آن تصاویر باید معنایی داشته باشند تا حس کنند. اما این درست نیست. تصاویر می توانند یک داستان را به تنهایی بیان کنند. آنها به کلمات احتیاج ندارند. تصاویر می توانند ایده ها و واکنش های احساسی و زیبایی شناختی را تحریک کنند و همه به خودی خود تغییر دهند.
تصویر هرگز به راحتی هر چیزی نیست. یک تصویر همیشه اطلاعات خاص خود را به ماجرا می رساند. یک تصویر می تواند چیزهایی را بگوید که کلمات نمی توانند - و بالعکس. تصویری که معمولاً کمی لغزنده و مبهم است. و شاید به همین دلیل ، یک تصویر می تواند پاسخ های بیننده را به طریقی متفاوت از کلمات تحریک کند.
تصاویر هنگام ترکیب شدن با کلمات به روشهای خاص کار می کنند. دو سیستم پیام وجود دارد که در همان زمان و در همان مکان کار می کنند. این چندرسانه ای است. بنابراین ، هنگامی که تصاویر را با متن در اسلایدها ترکیب می کنیم ، باید دو چیز راجع به آن فکر کنیم. سه اگر به تصویر به اضافه کلمات نوشتاری و گفتاری فکر می کنید.
بنابراین چگونه می توانید در مورد سمت تصویر معادله کلمه و تصویر فکر کنید؟ چگونه فکر کردن در مورد تصاویر می تواند به شما در انتخاب مناسب تصویر کمک کند؟
خوب. نظر من این است که اگر شما در مورد هر چیز علمی چند ابزار مفید برای تفکر دارید ، بیشتر مسئولیت کاری که می خواهید انجام دهید را بر عهده دارید. و من کار علمی را در مورد تصاویر رسانه ای خبری یافتم تا در فکر کردن در مورد تصاویر روی اسلایدها و کارهایی که انجام می دهند بسیار مفید باشد.
یکی از روشهای متداول اندیشیدن در مورد تصاویر و کلمات از طریق این سه دسته است - سه اصطلاح اصلی که به ما کمک می کند در مورد کارهایی که تصاویر هنگام قرار گرفتن در کنار کلمات انجام می دهند فکر کنیم:
همپوشانی
این در شرایطی است که کلمات و تصاویر همان داستان را بیان می کنند و با جنبه های مکمل برخورد می کنند. تصویر و کلمات اطلاعات متفاوتی راجع به یک چیز منتقل می کنند. بعضاً در سخنرانی ها (و به عنوان مثال در اخبار) آنچه گفته می شود حتی به تصویر نیز اشاره دارد - این را در اینجا ببینید - با استفاده از نشانگر لیزری در ارائه خود.
جابه جایی
این زمانی است که کلمات و تصاویر اجزای مختلف عملکرد یک رویداد را نشان می دهند - بنابراین ممکن است به عنوان مثال علت و معلولی را نشان دهند. بنابراین ، در یک گزارش خبری ممکن است خواننده خبر راجع به وضعیت بد آب و هوا صحبت کنید ، در حالی که تصاویر جلوه هایی را نشان می دهند. و در یک ارائه علمی می توانید اطلاعات متن را فقط از این طریق ارائه دهید - کلماتی در مورد یک ت برای مثال ، تصویری درباره اثرات آن.
دوگانگی
این زمانی است که کلمات و تصاویر چیزهای مختلفی را بیان می کنند. به عنوان مثال یک خبر خبری را در مورد کشته شدن رئیس جمهور تصور کنید که تصاویری از انجام وظایف ریاست جمهوری را نشان می دهد در حالی که این کلمات داستان مرگ آنها را نشان می دهد. بنابراین ممکن است متنی در مورد امتحان و تصویر جدول لیگ دانشگاه ارائه کنید.
توالی تصاویر نیز امکانات جالبی را ارائه می دهد. به جای روایتی که در یک تصویر ساکن است ، ساخت توالی تصاویر نیز می تواند بسیار آموزنده باشد. فیلمسازان این مونتاژ را می نامند. در اینجا ، استراتژی هایی مانند جزئیات - بزرگنمایی برای نشان دادن چیزی خاص - و نمای کلی - بزرگنمایی برای نشان دادن زمینه گسترده تر - می توانند اطلاعات تصویری مهمی را اضافه کنند.
اکنون ، من به طور جدی پیشنهاد نمی کنم که برای ایجاد نمایش اسلاید ، شما باید دکترای تخصصی نشانه شناسی اجتماعی را انجام دهید. خیر. زندگی خیلی کوتاه است ، مگر اینکه در واقع حوزه تحقیق شما باشد.
اما من پیشنهاد می کنم که ، در درک برخی از مقولات اولیه تصویر ، شما می توانید گزینه های مورد نظر خود را در انتخاب تصاویر مفهوم سازی کنید. و این بدان معنی است که شما می توانید بیشتر کنترل اسلایدهای نمایش خود را کنترل کنید. شما می توانید در مورد آنچه "شواهد بصری" ارائه می دهید فکر کنید و چگونه ممکن است برای تقویت ، گسترش یا تأیید سخنان خود ، تقویت شود ، و اینکه چگونه هر تصویر با عناوین ارائه شده در اسلایدها کار می کند.
و در فکر کردن در مورد انتخاب تصاویر ، شما همچنین به این فکر می کنید که بیشترین کار را برای مخاطبان خود در پاسخ به ارائه خود انجام دهید. شما بر این موضوع متمرکز هستید که چگونه می توانید به این هدف دست یابید. گفتگوی همیشه بهتر است اگر فقط به آنچه می خواهید بگویید فکر نکنید ، بلکه به نحوه پاسخگویی مخاطبان خود نیز فکر کنید.
البته ، فکر کردن در مورد انتخاب بدان معنی است که می توانید بیش از حد خلاق باشید و شاید هنگام جمع کردن آن اسلایدها کمی سرگرم کننده باشید. چه تصویری می توانید پیدا کنید که مخاطب شما را جذب کرده و آنها را آگاه سازد؟ آیا این یک همپوشانی ، جابجایی یا دوگانگی است؟
اگر به این نوع کار رسانه ای علاقه دارید ، گفتمان خبری مونیکا بدناکار و هلن کپل (2012) را بررسی کنید. Bloomsbury ، به ویژه فصل پنجم. و شاید تصویری را که در این پست استفاده کرده ام دسته بندی کنید!
عکس توسط اریک ویتسو در Unsplash
درباره این سایت